Video produkcija je še vedno ena od tistih strok, ki je sicer v vzponu zaradi vedno boljše podpore na spletu in mobilnikih, je pa med mnogimi naročniki tudi med najbolj zmotno predstavljenimi kar se tiče poteka produkcije. Nekoč si je video produkcijsko storitev privoščil le redki podjetnik, običajno velika podjetja z ogromno finančnih sredstev. Oprema je bila draga, potrebovalo se je na desetine zaposlenih za normalno delovanje, vsaka minuta traku praktično zlato.
Danes se je to spremenilo, saj je oprema napredovala, za izvedbo pa ni potrebno več najemati kopice ljudi za izvedbo že preprostih projektov. Naredile so se majhne skupine kvalitetnih produkcij, ki najemajo dodatne zunanje kadre, bolj specifično opremo pa si sposojajo med seboj. V res najbolj poceni variantah pa so tudi “one-man-band” produkcije, ki sicer naredijo sumljivo poceni, ampak je temu primerna tudi (ne)kvaliteta izdelka. In ravno zaradi slednjih trpijo tudi posli drugih produkcij, saj se podjetniki in podjetja opečejo zaradi slabih produktov v katerih niso imeli popolnoma nobenega nadzora nad procesom.
Ravno zato se profesionalne video produkcije poslužujemo zelo striktnega procesa od pred-produkcije, produkcije in post-produkcije, kjer je naročnik vedno prisoten skozi nastajanje ideje, scenarija, med snemanjem in končnimi grobimi verzijami izdelka. Taka produkcija je upravičeno tudi dražja. Hkrati je tudi časovno potratnejše zaradi pred-produkcijskega dela, kjer se mora razviti ideja, scenarij in to z večkratnimi sestanki tudi potrditi. Lahko rečemo, da nič ni prepuščeno naključju.
0. ) Povpraševanje
Stranke, ki se odločijo za tak ali drugačen video, običajno pošljejo povpraševanje na enega ali več naslovov video produkcij. Če to povpraševanje vključuje v podrobnosti opisano željo po izdelku, je za produkcijo toliko lažje približno izračunati strošek produkcije. Še lažje pa se je prej sestati in v podrobnosti pogovoriti o dotični ideji in šele potem poslati stroškovnik. V produkciji Bakster pošljemo v podrobnost spisan brief, kjer iz samega teksta razberete naš predlog okoli projekta in okvirne primere stroškov. Končna odločitev finančne razpoložljivosti je na strani stranke.
1.) Pred-produkcija
Ko se stranka že odloči za izbrano video produkcijo, steče pred-produkcijski del, kjer se dogovori za vse podrobnosti o scenariju/snemalni knjigi, dnevih snemanja, lokacijah, statistih, potrebni materiali, koliko in kaj se bo na določeni lokaciji posnelo. V kolikor aktivno pri pred-produkciji sodeluje tudi stranka, se mora prav tako držati rokov in po potrebi tudi splanirati določene dele produkcije, kjer video produkcija nima vpliva (najem prostorov znotraj podjetja, pridobitev artiklov, reklamnih/vizualnih materialov za sceno…ipd). Pred-produkcija se od projekta do projekta zelo razlikuje po vsebini. A dejstvo je, da mora biti čisto vsak kader naštudiran do takih podrobnosti, da se že sprašujemo, ali bodo rože v ozadju sveže ali posušene, bomo v kuhinji uporabljali izrabljeno ali novo posodo, kakšne barve bo posoda, ali bo stenska ura kazala 10:00 ali 16:00. V primeru če snemamo večerno sceno v spalnici, ne more na budilki kazati še zgodnje popoldne. Majhni detajli, ki veliko povedo.
2.) Produkcija
Po temeljito pripravljenem scenariju in snemalni knjigi pride na vrsto snemanje, kjer se za vsako lokacijo pridobi že prej predvideno opremo. Prostor se osvetli, pripravi sceno, počisti po potrebi, postavi snemalno opremo, pripravi igralce/statiste (makeup/oblačila), uigra besedilo, pripravi ključne artikle. To vse lahko traja od ene ure in več. Vse je odvisno od zahtevnosti kadra, saj že samo osvetljevanje zahteva veliko posvečenega časa. Zgodi se, da so kakšne scene časovno tako potratne, da se le za eno lokacijo potrebuje cel snemalni dan. Za preproste pa tudi tri lokacije na dan. Pri produkciji večjih projektov sodeluje tudi več ljudi – osvetljevalec, direktor fotografije, režiser, asistentka režiserja, dodaten snemalec, asistent na setu, vizažistka.
3.) Post-produkcija
Po uspešno izvedeni produkciji se vsi zbrani elementi vržejo v mešalno mizo in naredi prvo grobo montažo za v predogled stranki. Šele ko je dorečen potek zgodbe, se dodeluje barva, animacije, glasba, glasovna podlaga, teksti in lepotni popravki. Čas dela v post-produkciji je odvisen od zahtevnosti in morebitnih dodatnih kadrov v 3D animaciji. Slednji so praktično težje izvedljivi, kot samo snemanje. Običajno pa se lahko post-produkcija zavleče tudi v nekaj tednov do dokončne potrditve s strani stranke. Na koncu stranka pridobi izdelek v več formatih – za televizijo in splet, hkrati pa tudi zapečen DVD z vsem vizualnim gradivom.
Z zapisanim prispevkom želimo našim strankam poudariti bistvo procesa naše video produkcije. Temeljimo na profesionalni izvedbi in končnemu izdelku, pod katerega se z veseljem podpišemo. V kolikor pa iščete produkcijo pod realno ceno, s hitro in enostavno izvedbo, je na trgu ogromno mladih intuziastov, ki bodo za majhen denar ali celo zastonj tudi naredili video izdelek (vprašljive kvalitete).
(B.J)